Cel mai important produs al Facebook nu mai e Facebook, ci WhatsApp

de: George Stanciu
01 02. 2018

Gigantul Facebook rămâne, în continuare, masiv, dar WhatsApp devine punctul forte al companiei care-ți oferă bune și mai puțin bune.

Mark Zuckerberg a tras linie la final de an fiscal și a discutat despre scopurile sale și ale produselor pentru 2018. Probabil îți amintești de momentul în care compania a cumpărat WhatsApp și a plătit 19 miliarde de dolari pentru asta. Dacă atunci unii se îndoiau de tranzacție, acum e mai clar că banii au fost bine investiți.

WhatsApp continuă să crească. În iulie 2017, platforma avea 1,3 miliarde de utilizatori lunari și 1 miliard de accesări zilnice ale utilizatorilor. Acum, cifrele au ajuns la 1,5 miliarde de utilizatori și 60 de miliarde de mesaje trimise zilnic. Ca să punem lucrurile și mai bine în context, putem să ne referim și la perioada când platforma a fost cumpărată de Zuckerberg; în 2014, erau doar 315 milioane de utilizatori zilnici.

Zuckerberg e conștient de puterea pe care o are WhatsApp în acest moment și nu se sfiește să se laude, mai ales dacă o face pe seama Snapchat. Ce a fost inițial o clonă a funcției de Stories de acolo a reușit să aibă o popularitate neașteptat de ridicată. Atât pe Instagram, cât și pe WhatsApp, utilizatorii distribuie aproximativ 300 de milioane de ”povești” zilnic.

Probabil ai crezut că Mark a fost neinspirat când a plătit 19 miliarde de dolari pentru WhatsApp, însă mesageria joacă unul din rolurile cele mai importante când vine vorba de folosirea unui telefon. În plus, dacă nu ar fi făcut Facebook asta, probabil Google ar fi reușit achiziția.

În plus, Facebook va reuși să monetizeze aplicația prin intermediul WhatsApp Business, așa că n-ar trebui să-i plângi de grijă lui Mark pentru că a cheltuit atâția bani pe o aplicație.